2009. október 4., vasárnap

KM-003 Vár-Bükk

A tegnapi Margita után ma egy kicsit hosszabb túrára készültünk. Elolvastam az előttem a Vár-Bükkön jártak beszámolóit, és úgy döntöttem, hogy Perőcsény felől megyünk fel, mint utóbb kiderült ez hiba volt! A Piros + jelzésen szerettünk volna felmászni. A faluban az erdő szélén hagytuk az autót és elindultunk az akkor még jelzett úton, ami leginkább egy erdészeti útra hasonlít, valószínűleg az is.



Az erdőben jelzést nem találtunk, ekkor bekapcsoltam a GPS-t ami szerint az úton voltunk, de jelzést akkor sem találtunk (nagyon feldühített a dolog, de így utólag belátom, hogy feleslegesen idegesítettem magam), így mentünk az úton ami egyre inkább a Piros jelzés felé közelített (a GPS szerint). Holló-Kő alatt kb egy kilóm éterrel el is értük a Piros jelzést. Innen hamar felértünk a Holló-Kő csúcsra, ahonnan szép kilátás nyílik a környékre.





Például szépen látszott a Csóványoson a geodéziai torony.



Elértük a Salgó várát, a kilátás innen is remek. Valaki, vagy valami kidöntötte a táblát :-) ami szomorúan feküdt a földön.



Csak úgy toronyiránt felmásztunk a csúcsra. Itt már eléggé fáradtnak éreztem magam. Felcipeltem elég sok mindent, úgymint: Yaesu VX-3E, Yaesu FT-897D, akku 7,2 Ah, körsugárzó 2 méterre, pecabot 10 méteres, 10 méter H-155, 15 méter RG-58, dipol 28 és 21 MHz-ra, FT-meter SWR-t mérni, néhány kéziszerszám és pléd leülni. Összeraktam az állomást.




Először 2 méteren aktíváltam, HG2ECZ/P Zsolt és HA1AQ/P Zoli a KM-007-en voltak (egyböl két S2S QSO :- ), de átadták a frekvenciát mivel ők lassan indulni készültek.




Az aktiválás már sikeres volt mikor HA7AT/P felfelé tartott a KM-012-re, akit a fák között haladva is jól vettem. Vártam már Lajost mert 28 MHz-n akartunk kísérletezni. Közben én is átszereltem az antennát.



Lajosnak kellett még egy kis idő ezért én körülnéztem a 10 méteres sávban, 28,477 MHz-n hallottam a V51AS állomást (Namíbia), de sajnos nem jött vissza pedig kitartóan hívogattam.




Közben HA5KDR-rel sikerült a QSO, majd Lajossal is, más partner sajnos nem volt a sávban. Próbálkoztam még pár percig majd lebontottam az állomást. Már indultunk volna lefelé mikor a kézin meghallottam HA5AQ/AM-t aki éppen siklóernyőzött. A rövid QSO után elindultunk lefelé a hegyről.
Mivel csak bosszantott a Piros + eltévedésünk igy visszafelé megpróbáltuk megkeresni a jó utat. Egy darabig volt jelzés, de vagy mi nem figyeltünk eléggé vagy tényleg nem volt felfestve de nem oda érkeztünk mint ahol a kocsit hagytuk, kb 300 méterrel arréb értük el a falut.
Az eltévedést leszámítva jó túra volt, viszont ha 10 méteren ilyen kevés lesz a partner akkor nem biztos, hogy legközelebb ennyi mindent felcipelek a hegyre.
Köszönöm mindenkinek a QSO-t, a LOG-ot feltöltöttem a SOTA adatbázisba.
A csúcs adatai a SOTAwatch-on: HA/KM-003


LOG:
Time (UTC)CallBandModeNotes
12:41HA1AQ/P144MHzFM Zoli, KM-007 Prédikálószék, JN97LR, S2S
12:44HG2ECZ/P144MHzFMZsolt, KM-007 Prédikálószék, JN97LR, S2S
12:46HA2MY144MHzFMGyuri, Császár, JN97BL
12:51HG4UK144MHzFMZsolt, BP Zugló, JN97NM
12:52HA3KZ/P144MHzFM Zoli, KM-005 Dobogókő, JN97KR, S2S
12:55HA7WX/P144MHzFMChristof, Visegrád
13:00HA7AT/P144MHzFMLajos, Felfelé a KM-012-re
13:01HA7JBB144MHzFMJános, Pomáz
13:23HA5KDR144MHzFM Miki, KD-005 Gerecse, JN97FQ, S2S
13:28HA5KDR28MHzSSB Miki, KD-005 Gerecse, JN97FQ, S2S
13:35HA7AT/P28MHzSSB Lajos, KM-012 Bölcso-hegy, S2S
14:01HA5AQ/AM144MHzFMTomi, Kesztölc felett siklóernyőzött, ASL: 720m

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése