2014. november 19., szerda

FLUKE 8050A asztali multiméter kijelző csere

A napokban hozzájutottam egy FLUKE 8050A típusú asztali multiméterhez.

Ezeknél szinte minden példánynál tönkremegy az LCD kijelző, az enyém is szegmens hibás volt már. A netten keresgélve találtam két remek leírást a kijelző cseréjére. Ha érdekel itt és itt elolvashatod őket.

Beszereztem a leírásban említett kijelzőt (Kingbright SA36-11), annyi eltéréssel, hogy az enyém zöld színű.




A régi kijelző kiszereléséhez szét kell szedni a műszert. A burkolat hátuljában van egy csavar, ha kitekerjük, akkor szépen ki lehet húzni a belsejét. A kijelző külön panelen foglal helyet, ezt három csavar kivétele után tudjuk kiemelni a helyéről. A két panelt egy szalagkábel köti össze, ezt két csavar rögzíti. Ha kiszereltük a kijelző egységet, akkor az LCD-t is két csavar rögzíti, ezek kivétele után a keretet óvatosan le kell venni, majd leemelhető a tartó műanyag szerkezet is.


Az új kijelző elkészítéséhez a már említett LCD rögzítőt át kell alakítani, ki kell vágni a hátulját, hogy az új kijelzőt be tudjuk rögzíteni. Próbapanelből levágtam a megfelelő méretet, az öt kijelzőt és a három LEDet beforrasztottam, majd patex ragasztóval hátulról ráragasztottam a már kivágott tartóra.




A kijelző panelon minden karakternek külön meghajtója van, ezekre felülről rá kell forrasztani minden digithez egy 2k2 (1k) ellenállást.




A képeken látszik, hogy lyukacsos panelből levágtam egy csíkot és az ellenállások kijelzőhöz kötendő végeit bele forrasztottam. Innen rövid vezeték darabkákkal kötöttem a kijelzőhöz. Nem túl szép de működik.




Az első karakternél az egyes szám két digitjét és a mínusz jelet egy kis segéd panel vezérli. a meghajtó kimenete nem bírna elég áramot adni a két digitnek és halvány lenne ezért ezt két BC212 kapcsolja. A mínusz jel kicsit érdekesebb, ez az eredeti kijelzőn mindig aktív és a plusz jel függőleges része van kapcsolgatva. Ezt a problémát oldja meg a BC182, így viszont nincs plusz jel a kijelzőn de az nem is fontos.




A dB, HV és REL visszajelzéseket a három LED valósítja meg. A LEDek elé nyomtatóval csináltam egy maszkot.




Így néz ki összerakva, egy PC tápegység 3,3 voltos ágát mérem vele.




További infó az eredeti leírásokban, ha ez kevés lenne.


A kijelző panel kapcsolási rajza:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése